Bu Blogda Ara

20 Eylül 2011 Salı

KABAK ÇİÇEĞİ DOLMASI


Bugün bir değişiklik yapıp pazara erken gidelim diye düşündük...iyi ki de öyle yapmışız ..dalından yeni koparılmış kabak çiçeklerini görünce aklıma; daha önce hiç denemediğim ama adını sıkça duyduğum kabak çiçeği dolması geldi...Çiçekleri alıp geldik , ben de hemen dolmayı denedim ve sizlerle paylaşmak istedim ..yapması çok kolay...tadına gelince tek kelimeyle harika ..iyi ki yapmışım ..çok lezzetli denemenizi tavsiye ediyorum...

Malzemeler:

25_30 tane kabak çiçeği

İçi için:

2 adet soğan
2 adet domates
1 su bardağı pirinç
dereotu,maydonoz,nane
200 gr. kıyma
sıvı yağ
karabiber,kimyon
tuz

Yapılışı:

Dolma içi bildiğimiz şekilde hazırlanır...kabak çiçekleri yıkanır ortalarında kısmı çıkarılır ve hazırlanan içle doldurulup  ağızları hafifçe üstüne bastırılarak tencereye dizilir..içlerini benim kadar çok koymayabilirsiniz...bütün çiçekler doldurulduktan ve tencereye yerleştirildikten sonra üzerine çok olmayacak şekilde kaynar su konulur ve tabak çevrilerek kısık ateşte ağır ağır pişirilir...sonra da afiyetle yenir ...:))


2 yorum:

  1. döktürmüşsün yine elifim, Ellerine sağlık...
    Semra

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık çok güzel olmuş,pazara erken gitmek gerekiyormuş almak için galiba:))
    sevgiler
    susamcorekotu

    YanıtlaSil