Bu Blogda Ara

29 Nisan 2011 Cuma

OKTAY USTA DAN HEDİYE GELEN YEŞİL ELMALI FIRINIMIZDA YAPTIĞIMIZ ISIRGAN OTLU BÖREK


Merhaba arkadaşlar ...herkese hayırlı ve bereketli cumalar diliyorum...

Yeşil elma programından hediye olarak kazandığımız börekçi fırınımızda ilk denemeyi yaptık... Yeşil elmalı tepsinin içersinde böreğimiz harika göründü..kendilerine çok teşekkür ediyoruz..( yusuf bera ve ben )...
 Malum çeşit çeşit otların pazarlarımızda arz_ı endam eylediği güzel günlerdeyiz...ben de vakti geçmeden sayısız şifasıyla bilinen ısırgan otuyla bir börek tarifi paylaşmak istedim sizlerle...

Malzemeler:

4 su bardağı un
1 paket instant maya
2 çorba kaşığı yoğurt
4 çorba kaşığı sıvı yağ
tuz,su

İç harcı için:

2 soğan
15o gr. beyaz peynir
yarım kilo ısırgan
az sıvı yağ,karabiber, tuz
kaşar rendesi
Yufaların yüzüne sürmek için 2 yemek kaşığı tereyağı..
Üzerine sürmek için 1 yumurta ve sarı haşhaş..

Yapılışı:
Hamur ,bütün malzemeler karıştırılarak yoğrulur..2 parçaya bölünür..Unla tepsi büyüklüğünde açılır..İç harç malzemeler karıştırılarak hazırlanır...ilk yufka tepsiye yayılır üzerine tereyağı sürülür ve iç malzeme konulur ve diğer yufka da içe gelecek kısmına tereyağı sürülerek üzerine kapatılır tepsiye iyice yayılır ve üzerine çırpılan bir yumurta sürülür ,sarı haşhaş dökülerek pişirilir... Hiç ısırgan yemeyenler için şiddetle tavsiye ediyorum..yiyenler çook beğendi ..şimdiden afiyet olsun...


4 yorum:

  1. çekilişe mi katıldın güle güle kullan,ısırgan çok şifalı bir ot,ellerine sağlık
    sana yorum yazmakta çok zorlanıyorum harfler çok sonra çıkıyor:((
    selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim feriha teyze..börek tarifleri yolladım ..hergün 10 kişiye fırın veriyorlardı ..bize de nasip oldu..
    bilgisayardan mı oluyor öyle ben de anlayanadım..farkındayım yorumlar geç yazılıyor...

    YanıtlaSil
  3. hayırlı olsun hediyen,iyi günlerde kullan.

    YanıtlaSil
  4. sugibi, çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil