Bu Blogda Ara

20 Mayıs 2010 Perşembe

SU POĞAÇASI


Malzemeler:

5 çorba kaşığı şeker
8 çay bardağı ılık su
3 çay bardağı sıvıyağ
3 çay kaşığı tuz
2 adet yaş maya( kuru maya da kullanılabilir)
1 yumurta (akı içine sarısı üzerine)
aldığı kadar un

İçi için: peynir, maydonoz ya da patates

Yapılışı:

Maya ılık suyla kabartılır ve diğer malzemeler de eklenerek yumuşak bir hamur yoğrulur...Hamur yarım saat kadar mayalanmaya bırakılır.. daha sonra içine istediğiniz malzeme konularak (patates ya da peynir maydonoz) poğaça şekli verilir ve üzerine  yumurta sarısı sürülüp çörekotu ya da haşhaş serpilerek pişirilir...
Bu benim herzaman  yaptığım ve her seferinde mükemmel sonuç veren bir poğaça...gönül rahatlığıyla deneyebilirsiniz....

8 yorum:

  1. ..puf puf kabarmışlar öyle üzerlerinde kıtır haşhaşlar gel beni yeeeeeee diyorlar.çaresiz bakıyoum ..maşallah.enfes gözüküyorlar..ellerine sağlık yine döktürmüşsün...

    YanıtlaSil
  2. sağol ayselcim ....bi zamanlar kesin yemişsindir bu güzel poğaçalarımdan ...inş. yine görüşürsek yaparım sana...

    YanıtlaSil
  3. Abdulmüttalip ALKAN20 Mayıs 2010 14:01

    yeni sayfan hayırlı olsun sevgili eşim.

    YanıtlaSil
  4. ÇOK GÜZEL OLMUŞ ELİNE SAĞLIK,BENDE BUNUN ÖLÇÜLERİNİ TEKİRDAĞDAN YENGENDEN ALMIŞTIM YILLAR ÖNCE:)) YANLIŞ HATIRLAMIYORSAM GERÇEKTEN ÇOK LEZZETLİ OLUYOR NASILDA CANIM İSTEDİ BİR BİLSEN:((
    HAYIRLI CUMALAR

    YanıtlaSil
  5. Evet feriha teyze ben de yıllar önce oraya gittiğimde almışım bu tarifi...gerçekten güzel oluyor...balıkesire gelince yapıp yeriz inş...

    YanıtlaSil
  6. sa,
    ellerine sağlık,su poğaçası çok güzel görünüyor,olsaydı şimdi dört beş demez yerdim herhalde.Bu arada blogun çok güzel olmuş,
    büyük bir değişim olmuş,hayırlı olsun..

    YanıtlaSil
  7. sevgili sugibi çook teşekkür ederim sonunda geçebildim blogspota...bakalım hayırlısı...

    YanıtlaSil
  8. canım çok teşekkürler...

    YanıtlaSil