Bu Blogda Ara

1 Eylül 2011 Perşembe

BAKLAVA YUFKASIYLA TEPSİ BÖREĞİ


Son iftar davetimiz için ,geçtiğimiz günlerde paylaştığım baklava yufkasıyla çıtır böreği yapacaktım..kiii:((( ...Yufka paketini açtığımda yufkaların sarılacak şekilde olmadığını  gördüm...ben de herşeyi hazırlamış olduğum için,hemen pratik bir çözüm üretmeliydim ve ben de tepsi böreği yapmaya karar verdim...yiyenler de çok beğendi...ben de tarifini sizlerle paylaşmak istedim...

Malzemeler:

1 paket baklava yufkası
2 yumurta
1,5 su bardağı süt
1 paket kabartma tozu
yarım çay bardağı sıvı yağ
yarım su bardağı tereyağı

İç harcı için : patates ,soğanlı iç ya da peynirli maydonozlu iç olabilir..

Yapılışı:

Bir kaseye süt ,sıvı yağ, 1 yumurta ve kabartma tozu konulup çırpılır...tereyağı da bir kaseye alınır...yufkalar parçalanarak tepsiye dizilir ve üzerine harçtan sürülür...istenilen kalınlığa ulaştığında patatesli malzeme arasına yayılır..geri kalan yufkalar da aynı şekilde dizilir ve en üstüne yumurta sarısı sürülerek haşhaş tohumu serpilir...sıcak sıcak servis edilir...( 1 paket yufkadan 2 tepsi börek oluyor..)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder