Bu Blogda Ara

20 Ağustos 2011 Cumartesi

BAKLAVA YUFKASIYLA PATATESLİ ÇITIR BÖREK


Merhaba..son zamanlarda diğer yemek sitelerinde çok fazla görüyordum baklava yufkasıyla yapılan börekleri...ben de sonunda deneme fırsatı buldum ...tavsiye ediyorum çok güzel oluyor gerçekten...hem de çok pratik...çıtır çıtır ...

Malzemeler:

1 paket baklavılık yufka
1,5 su bardağı süt
2 yumurta
yarım çay bardağı sıvı yağ
1 pk. kabartma tozu
yarım su bardağı kadar eritilmiş tereyağı

İç malzemesi:
ben soğanlı patatesli iç harç yaptım,isterseniz peynirli de yapabilirsiniz...

Yapılışı:

Süt ,yumurta, sıvı yağ vekabartmatozu karıştırılır.. Baklava yufkalarından 1 tanesi serilir üzerine hazırlanan karışımdan ve tereyağı sürülür 4 yufka bu şekilde üstüste dizilir..sonra baş tarafıan iç harçtan konularak rulo şeklinde sarılır ve 4 parçaya kesilerek tepsiye dizilir..geri kalan yufkalar da aynı şekilde yapılır...ve üzerlerine yumurta sarısı sürülüp haşhaş tohumu serpilerek servis yapılır...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder