Bu Blogda Ara

4 Ekim 2012 Perşembe

KONSERVE MENEMEN



Merhaba..Herkese hayırlı ve bereketli  cumalar diliyorum... Hazan mevsiminin ikinci ayına girmiş bulunuyoruz..kış hazırlıklarımıza devam ediyoruz...geçen yıl tarifini paylaştığımız tarhanamız ekşimeye devam ediyor efendim...Sos domates yapımını geçen yıl paylaşmışım bu yıl da yaptım ve bu yıl ek olarak menemenlik de yaptım ...Rabbim sağlık ve afiyetle yemek nasip etsin..inş..işte tarifimiz..

Malzemeler:

10 kg. domates
1 su bardağı sıvı yağ
yarım kiloya yakın sivri biber
kaya tuzu

Yapılışı:

Domatesleri yıkayıp kaynar suya atıyoruz ve 2_3 dakika tutup soğuk suya alıyoruz bu sayede daha kolay soyuluyor...Büyük bir tencereye biberleri doğruyoruz ve sıvı yağı koyuyoruz hafif pembeleştiriyoruz...Domatesleri de soyup doğrayıp menemen kıvamını alıncaya kadar pişiriyoruz...ben yaklaşık yarım saat pişirdim..tuzunu da ekleyip sıcak sıcak cam kavanozlara koyuyor ve ağzını bütün gücümüzle sıkıyoruz ve ters çeviriyoruz...Kışın soğuk günlerinde afiyetle yiyoruz inş...

2 yorum:

  1. ellerine sağlık .Allah afiyetle yemeği nasip etsin inşallah.

    YanıtlaSil
  2. mis gibi olmuş yumurtaları kırıp oğlanlara bolca yedirirsin:) şifa olur

    YanıtlaSil