Bu Blogda Ara

6 Ekim 2011 Perşembe

EKŞİTİLMİŞ TARHANA




Merhabalar...yoğuuun bir uğraş sonrasında ve sabırla beklemelerin ertesinde tarhanamız sunuma ve servise hazırdır efendim...:))Hayatımda ilk defa tarhana yaptım ...acemi işleri  iyi olurmuş ya benim ki de öyle oldu sanırım ...çok bekledik biraz ama değdi...
Balıkesir de bir böyle hamur ekşitilerek  yapılanı bir de 1 günde hazırlanıp hemen yapılan şekli var tarhananın...tabi her yörenin de kendine has farklı tarhanaları oluyor...
Beypazarı na gittiğimiz de orada yediğimiz tarhana da ekşiliydi ve gerçekten çok güzeldi....ben ilk kez yapmış olduğum bu tarhananın tarifini Oktay Usta dan aldım...Yapılışı çok zor sayılmaz sadece hamur ekşiyinceye kadar beklemesi  sabırsızlandırıyor...gelelim tarifimize....

Malzemeler:

2 kilo kırmızı biber
1 kilo domates
7_8 tane iri soğan
1 baş sarımsak
1 kilo süzme yoğurt
1 kilo normal yoğurt
1 demet taze nane
1 demet maydonoz
1  demet dereotu
karabiber ,pul biber,kimyon
tuz
aldığı kadar un (  ben yaklaşık 6 kg. un koydum )

Yapılışı:

Biberler pişirilip kabukları soyulur ve rondodan geçirilir...domatesler de kabukları soyularak rondodan geçirilir...soğan ve sarımsaklar da...yeşillikler ince ince doğranır...Domates ,biber,soğan ve sarmsak bir süre pişirilir ...sonra bir tepsiye alınarak soğuması beklenir..soğuyunca yeşillikler ve ve yoğurt karıştırılarak elle yoğrulur...daha sonra un ve baharatları ilave edilir..tuz da unutulmaz...hamur kulak memesinden biraz daha sert olacak şekilde yoğrulur ..( bu işlem 1,5_ 2 saat kadar sürüyor..)derin bir leğene ya da kovaya konularak ağzı kapatılır...ekşimeye bırakılır...ben pazar günü yoğurdum ve cuma gününe kadar ekşittim ..tabi hergün bir kez yoğurdum bu süre zarfında...Cuma günü küçük küçük parçalara ayırarak sofra örtüsü serili masanın üzerine yaydım...Pazartesi gününe kadar bu şekilde  kurudu...sonra da rondodan geçirdim iyice ince olacak şekilde  ve kuruması için tekrar yaydım ...şu an hala kurumakta kendileri...:))biz tadına baktık aile efradı çok beğendi...zaten ne kadar şifalı olduğunu söylememe gerek yok sanırım...yakın zamanda inş. pişmiş halde de paylaşacağım...Tarifi yazarken bile yoruldum ...gerisini siz düşünün...:)))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder