Bu Blogda Ara

26 Ağustos 2011 Cuma

KARANFİLLİ KARIŞIK MEYVE KOMPOSTOSU



Evde Ramazan dolayısıyla tüketilmeyen meyveler vardı ... Aslında ben sadece armut kompostusu yapacaktım fakat sonra diğer meyveleri de gördüm ve karışık meyvelerden yapmamın daha güzel olacağını düşündüm ama karanfili ilk kez denedim...iyi ki denemişim müthiş bir rayiha kattı kompostumuza ...harika bir lezzet oldu...bu arada ben hep karıştırıyordum da siz de merak ediyorsanız ; taze meyvelerden yapılan içeceklere komposta ,kuru meyvelerden yapılanlara hoşaf deniyormuş...:))

Malzemeler:

4 adet armut
2 adet şeftali
1 avuç üzüm
4 adet erik
2 su bardağı şeker
2,5 litre su
4_5 tane karanfil

Yapılışı:

Su ,şeker ve karanfiller tencereye konulup kaynatılır...küçük küçük doğradığımız meyveler(  meyvelerin kabukları soyulur)  de ilave edilir ve bir süre daha kaynatıldıktan sonra ocaktan alınıp soğumaya bırakılır ve iftarda ,sahurda afiyetle içilir...:)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder