Bu Blogda Ara

28 Aralık 2010 Salı

KURU BAKLAVA


Merhaba ...Siz de benim gibi baklavanın kurusunu daha çok seviyorsanız, bol kalorili ama bol da lezzetli bir tarifi paylaşmak istiyorum...Uzun süre dayanabilen ve çayla birlikte mükemmel bir ikili oluşturan kıtır bir lezzet...

Malzemeler:

4 su bardağı un
1 çay bardağı süt
2 yemek kaşığı sirke
1 pk. kabartma tozu
1 çay bardağı sıvı yağ
1 yumurta
su

İç malzemesi:

100 gr. eritilmiş tereyağı
1 su bardağı tahin
1 su bardağı ceviz
1 su bardağı fındık
1,5 su bardağı şeker

Yapılışı:
Öncelikle hamur  malzemelerinin hepsi karıştırılır ve hamur hazırlanır ,hazırladığımız hamur 4 eşit parçaya bölünür ve herbir parça merdaneyle açabildiğiniz kadar ince açılır...  açılan her yufkanın üzerine hertarafına gelecek şekilde önce tereyağı sonra tahin sürülür ve şeker ,fındık ve ceviz serpilir... yufka rulo şeklinde sarılır ve küçük küçük verev şekilde kesilir( resimde görüldüğü gibi )... Diğer yufkalar için de aynı işlem tekrarlanır...Tepsiye dizilen kuru baklavalarımız ön ısıtmalı fırında pişirilir ve üzerine pudra şekeri serpilerek servis edilir....

2 yorum:

  1. ANNENDEN ÇOK SEVDİĞİNİZİ VE YAPTIĞINI DUYDUM AMMA HİÇ YEMEDİM:(((( AFİYET OLSUN
    SANA YORUM YAZMAKTA VE GÖNDERMEKTE ZORLUK ÇEKİYORUZ BAŞKALARINDAN DA DUYDUM GÖNDEREMEDİK DİYORLAR BİLGİN OLSUN A.E.O

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler feriha teyze...sorun neden oluyor bilemiyorum..inş. bi daha olmaz...A.e. o.

    YanıtlaSil