Bu Blogda Ara

7 Kasım 2010 Pazar

GALETA UNLU BÖREK


Herkese güzel bir hafta dileklerimle...

Malzemeler:

1 paket kuru maya
4 su bardağı un
1 tatlı kaşığı tuz
1 su bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
aldığı kadar su
galeta unu

İç harcı için; ben ıspanak ,soğan ve az sıvı yağ,tuz ,karabiber kullandım,farklı malzeme de kullanabilirsiniz  ( patates,kaşarlı ya da peynir,maydonozlu)
Arasına sürmek için tereyağı,üzerine yumurta sarısı.

Yapılışı:
Bütün malzemeler karıştırılır( galeta unu hariç) ve hamur yoğrulur ,biraz dinlendirilir ve bezelere ayrılır.Herbir beze olabildiğince ince açılır ve üzerine tereyağı sürülüp arasına iç malzeme konulur.Rulo yapılır ve gül gibi sarılır altı galeta ununa batırılarak tepsiye dizilir bu şekilde bütün börekler tamamlandıktan sonra üzerlerine yumurta sarısı sürülür ve tekrar galeta unu serpilerek fırına verilir...sıcak sıcak servis edilir ...afiyet olsun...

2 yorum:

  1. ben hamur yoğuramıyorum ya hazır yapmışken çayın yanına birkaç tane yollasan:)

    YanıtlaSil
  2. birkaç tanenin lafımı olur feriha yetze ben tepsiyle getireyim...:)yorumun için çok teşekkürler...

    YanıtlaSil